تفاوت گیلاس شیرین با گیلاس ترش

انتخاب
گیلاس شیرین تازه باید سفت، چاق، روشن و براق، با رنگ کامل قرمز یا بنفش و طعم شیرین باشد. درجه تاریکی بستگی به تنوع دارد.
گیلاس بزرگتر آلبالو  است و باید سفت، روشن و قرمز یکنواخت باشد. از خرید گیلاس های بیش از حد رسیده که نرم، کدر، تراوش یا چروکیده هستند، خودداری کنید.
با توجه به متغیرهای زیادی مانند میزان رطوبت، اندازه و تنوع، ارائه توصیه های خاص غیرممکن است. توصیه های زیر تقریبی هستند.

تغذیه
دستورالعمل رژیم غذایی برای افراد مصرف 2 فنجان میوه در روز را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می شود. گیلاس یک راه عالی برای تامین این نیاز غذایی است:

مصرف و صادرات گیلاس با کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.
گیلاس حاوی ویتامین C، بتاکاروتن، پلی فنل، پتاسیم، منگنز و مس است.
گیلاس نسبت به گیلاس شیرین کالری کمتر و ویتامین C و بتاکاروتن بیشتری دارد.
ویتامین C و پلی فنول های موجود در گیلاس به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن کمک می کند.
ذخیره سازی
گیلاس ها فسادپذیری بالایی دارند و باید در اولین فرصت در یخچال نگهداری شوند. گیلاس ترش فاسد شدنی تر از گیلاس شیرین است. گیلاس را قبل از نگهداری نشویید. گیلاس ها را درست قبل از استفاده با آب سرد به آرامی بشویید. از صابون، مواد شوینده یا سفید کننده استفاده نکنید زیرا این مایعات جذب میوه می شوند.

طرز تهیه آلبالو خشک خانگی

در حال خدمت کردن
گیلاس شیرین را به عنوان چاشنی یا لعاب برای غذاهای گوشتی انتخاب کنید.
گیلاس یک مکمل عالی برای صبحانه است. آنها را می توان به ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کرد یا به صورت شربتی برای رویه پنکیک، وافل یا نان تست فرانسوی درست کرد.
گیلاس و آلو زرد خشک به تنهایی یا با آب میوه های دیگر یک نوشیدنی خوشمزه درست می کند. از مخلوط کن برای تهیه اسموتی یا خنک کننده گیلاس استفاده کنید.
یک دسر کلاسیک مانند بستنی گیلاس، جشن گیلاس درست کنید یا گیلاس شیرین را در کیک، کلوچه یا کلوچه بپزید.
گیلاس های ترش نرمتر از گیلاس های شیرین هستند اما در طول پخت به خوبی نگه می دارند.