7 مزیت سلامتی گیلاس که نمی خواهید از دست بدهید

7 مزیت سلامتی گیلاس که نمی خواهید از دست بدهید
این میوه کوچک سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی است!

مزایای سلامتی گیلاس
گیلاس نه تنها یک غذای اصلی خوشمزه در تابستان است، بلکه این میوه هسته دار دارای مواد مغذی باورنکردنی است. اگرچه گیلاس در تمام طول سال در دسترس است، اما بدون توجه به اینکه از کجا آمده است، در تابستان برداشت می شود. در ایالات متحده، گیلاس بیشتر در هفت ایالت رشد می کند: میشیگان، یوتا، ویسکانسین، واشنگتن، اورگان، پنسیلوانیا و نیویورک.

در حالی که ممکن است تنها با یک نوع صادرات گیلاس ایران آشنا باشید، در واقع چندین نوع مختلف گیلاس وجود دارد که همگی دارای مزایای سلامتی چشمگیر هستند. دو گیلاس محبوب شیرین و ترش هستند: رایج ترین نوع گیلاس شیرینی که در ایالات متحده می بینید گیلاس بینگ است و رایج ترین نوع تارت گیلاس مونت مورنسی است. هر چند از نظر طعم متفاوت باشند، اما هر دو غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها، آنتوسیانین ها و ویتامین C هستند.

اگر می خواهید مقدار بیشتری از این میوه غنی از آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مهم است که توجه داشته باشید در حالی که گیلاس های تازه و یخ زده حاوی خواص مفید بسیاری هستند، انواع خشک شده و آب آلبالو اغلب قند اضافه دارند، بنابراین به دنبال گزینه های شیرین نشده باشید.

خواص آلبالو خشک درجه یک

فواید گیلاس برای سلامتی

1. سرشار از آنتی اکسیدان
برخی از کارشناسان معتقدند هر چه رنگ میوه تیره تر باشد، سطح آنتی اکسیدان آن بیشتر است. گیلاس در این دسته قرار می گیرد. آنها رنگ قرمز تیره خود را از سطوح بالای آنتوسیانین موجود در آنها می گیرند. آنتوسیانین‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که فواید سلامتی زیادی دارند، از جمله با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط هستند. “گیلاس ها و قیسی برگه زردآلو مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که تصور می شود در جلوگیری یا به تاخیر انداختن آسیب سلولی که می تواند دری را برای بیماری ها و شرایط خاص باز کند، نقش دارد.” کشاورزی و علوم زیستی و مشاور پرورش دهندگان گیلاس شمال غرب. امتیاز اضافه شده: گیلاس همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین C است که برای تقویت تولید کلاژن عمل می کند و بنابراین می تواند برای سلامت پوست مفید باشد.

2. ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد
نوراتو استیونز می گوید: “تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در گیلاس شیرین رشد سلول های سرطانی را در شرایط آزمایشگاهی مهار می کند، از جمله سلول های سرطان سینه، روده بزرگ، کبد، ریه، پانکراس و پوست.” نشان داده شده است که سلول های سرطان سینه را از تکثیر و تهاجم به بافت های اطراف مهار می کنند. این ترکیبات مسیرهای سیگنال دهی سلولی خاصی را هدف قرار می دهند و تأثیری در ارتقای آپوپتوز برای سلول های سرطان سینه دارند و از رفتار تهاجمی آنها جلوگیری می کنند.

3. ممکن است با علائم آرتریت و نقرس مبارزه کند
به گفته محققان وزارت کشاورزی که 29 مطالعه را بررسی کردند، نشان داده شده است که گیلاس ترش و شیرین استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهند. این خبر خوبی برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت و نقرس است. مطالعات اضافی نشان داده اند که نوشیدن آب گیلاس می تواند سطح اسید اوریک را کاهش دهد، که می تواند تعداد عودهای نقرس را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای توصیه قوی برای این امر مورد نیاز است.

4. ممکن است به بازیابی ورزش کمک کند
گیلاس علاوه بر آنتی اکسیدان دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد. مطالعات نشان می دهد که ترکیب این دو به ریکاوری عضلانی پس از ورزش برای تسکین درد کمک می کند. کلی پریچت می گوید: “گیلاس شیرین فواید زیادی برای سلامتی دارد و می تواند یک کمک طبیعی عالی برای سلامتی برای ریکاوری ورزشی، کاهش درد عضلانی باشد. مطالعات متعددی که شامل ورزشکاران می شود نشان می دهد که مصرف گیلاس و سیب خشک می تواند درد عضلانی را کاهش دهد و همچنین به کاهش قدرت کمک کند.” دکترا، RD، CSSD، دانشیار علوم تغذیه و ورزش در دانشگاه مرکزی واشنگتن. همچنین تصور می‌شود که آنها به روشی مشابه عملکرد ناپروکسن و ایبوپروفن برای کمک به کاهش التهاب عمل می‌کنند. “با ترکیب تازه، منجمد یا خشک شده پریچت می‌افزاید: «آلبالو وارد رژیم غذایی خود می‌کند، متعصبان تناسب اندام ممکن است برای تمرین بعدی سریع‌تر بهبود یابند.»

5. ممکن است خواب آرام را تقویت کند
گیلاس یکی از معدود میوه هایی است که حاوی ملاتونین است، که هورمون طبیعی تولید شده توسط بدن شما و همچنین یک مکمل غذایی است که می تواند به رفع بی خوابی کمک کند. گیلاس می تواند به افزایش سطح طبیعی ملاتونین شما کمک کند و مطالعات نشان می دهد که آب آلبالو ترش یک درمان موثر برای بی خوابی است. همچنین تصور می شود که به دلیل افزایش حضور تریپتوفان، به افراد کمک می کند مدت طولانی تری بخوابند.

6. ممکن است برای سلامت قلب و عروق مفید باشد
در بررسی مطالعات متعدد، تحقیقات نشان می‌دهد که میوه‌های غنی از آنتوسیانین، مانند گیلاس و کیوی طلایی، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهند، زیرا ممکن است سطح کلسترول LDL (“بد”) را کاهش داده و کلسترول HDL (“خوب”) را افزایش دهند. از جمله مزایای بالقوه دیگر گیلاس همچنین حاوی پتاسیم و حداقل مقدار سدیم است و طبق CDC، غذاهایی که حاوی پتاسیم بیشتر و سدیم کمتری هستند، می توانند با کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

7. ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد
گیلاس یک غذای با گلیسمی پایین در نظر گرفته می شود و حاوی فیبر است – هر دو از عواملی هستند که می توانند تأثیر مثبتی بر سطح گلوکز خون داشته باشند. یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف گیلاس با کاهش خطر اختلالات متابولیک مرتبط با دیابت نوع 2 مرتبط است.